sommarlovet är slut

Här sitter jag och bloggar
tjugo över sju på morgonen.
(normalt?)
Jag bara vaknade och kunde inte somna om.
så nu är jag vaken, själv och har jätte tråkigt eftersom att resten
av familjen sover. Och alla andra normala med ;)
Imorgon börjar ju skolan efter 2 månaders sommarlov.
Jag som hade börjat vant mig vid att vara ledig,
kunna göra vad man ville på dagarna, vara med kompisar hela tiden,
att  inte ha några läxor att göra.
Och skulle lätt kunna stå ut med det ett tag till.
Men jag tycker endå att det ska bli kul och börja skolan igen.
Träffa vänner man inte har hunnit träffa på lovet.
Och är börja 6, jag har ju gått i skolan och jag vet hur det funkar.
Men aldrig gått i 6 liksom.
I 6 kommer vi ha språk också. Man fick välja mellan,
spanska, franska, tyska och sv/eng.
(jag valde spanska)
Det är inte bara min klass som ska ha språk tillsammans undan
även främbyskolan (min gamla klass)
och kanske en till skola som jag inte kommer ihåg vad den heter.
Men iallafall, så tror jag att det kommer att bli super roligt eftersom man blandas med som från
gammla skolan. Vissa som man kanske har tappat kontakten med helt
börjar man kanske träffas lite med med och så :).
Nu blev det ett långt innlägg, viklet är bra :)
Det har inte blivit så länga innlägg på ett tag.
Men nu när man sitter helt själv här hemma medans resten av huset snarkar,
så kan van ju lika gärna släng inte ett extra längt innlägg till er! ;)
sommar bild



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0